شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حجت الاسلام رفیعی معاون پژوهش حوزه استان قم

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم گفت: عرصه مهدویت، عرصه بسیار مهمی است؛ به این دلیل که فرجام عالم را موضوع مهدویت رقم خواهد زد؛ زیرا بالاترین و پرحجم ترین شبهات تاریخ در محور این موضوع مستقر بوده و هست و دشمنان درون دینی و برون دینی چشم به تخریب این فرهنگ دوخته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شب گذشته در نشست پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت خطاب به طلاب اظهار داشت: مرکز تخصصی مهدویت یکی از منازل امام عصر(عج) است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در عرصه علم و پژوهش، نیازمند به چند بال است، ابراز داشت: آموزش صحیح، نخستین بال و تحقیق و آماده سازی قلوب برای درخشش نور علم بر آن، دومین بال برای موفقیت در عرصه علم و پژوهش است تا راه را برای انسان و آیندگان باز نماید.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم خاطرنشان ساخت: تحقیق سبب شناسایی حق از باطل خواهد شد و دلیل ارزشمندی عالمان دین نزد خداوند متعال، امین بودن آنان نزد حضرت حق می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به دلائل اهمیت علم نزد خداوند متعال، تصریح کرد: ارزش ذاتی علم و ارزشی که علم در جامعه ایجاد می کند و از همه مهمتر موجب بقای دین است، از دلائل اهمیت علم به شمار می رود. وی بیان داشت: عرصه مهدویت، عرصه بسیار مهمی است؛ به این دلیل که فرجام عالم را موضوع مهدویت رقم خواهد زد؛ زیرا بالاترین و پرحجم ترین شبهات تاریخ در محور این موضوع مستقر بوده و هست و دشمنان درون دینی و برون دینی چشم به تخریب این فرهنگ دوخته اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: پژوهشکده مرکز تخصصی مهدویت سامان یافته و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که امیدواریم توسعه پژوهش ها در این مرکز سبب رشد و تعالی فرهنگ مهدویت در سطح جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: بزرگانی همچون علامه طباطبایی و ... تمام پروژه های عظیم علمی خود را با خداوند متعال بسته بودند؛ چراکه بر اساس چالش ها و شبهات ذهنی جامعه، آثار خود را عرضه کرده اند.

وی در پایان گفت: بزرگترین رمز توفیقات بزرگانی همچون علامه طباطبایی، خدایی بودن نیت آنان بوده است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha